Všeobecné Obchodné Podmienky
1. Údaje o prevádzkovateľovi
1.1 Predávajúcim je firma:
Geek s.r.o.
Údernícka 1686/20
851 01 Bratislava – Petržalka
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I
Oddiel: Sro, Vložka číslo: 120811/B
IČO: 50 961 551
DIČ: 212 054 6703
IČ DPH: —
Tel. číslo: +421 950 424 442
Email: info@geekstore.sk
(Ďalej len „predávajúci“)
Adresa pre osobné odbery, reklamácie, vrátenie tovaru a iné:
Geek s.r.o.
Údernícka 1686/20
851 01 Bratislava – Petržalka
1.2 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka.
1.3 Používaním web-stránok internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.
1.4 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
2. Cena tovaru
2.1 Predávajúci nie je platcom DPH.
2.2 Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané bez DPH (nie sme platcami DPH).
2.3 K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Balné je zahrnuté v cene dopravy.
3. Objednávka tovaru
3.1 Tovar môže kupujúci objednávať nasledovne:
a) prostredníctvom nákupného košíka na www.GeekStore.sk
b) zaslaním e-mailu s uvedením požadovaného tovaru na info@geekstore.sk
c) zavolaním na t.č.: +421 950 424 442 a uvedením požadovaného tovaru cez telefón
d) osobne na odbernom mieste predávajúceho na: Údernícka 1686/20, 851 01, Bratislava – Petržalka
3.2 Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude doručené potvrdenie o prijatí objednávky najneskôr do 2 pracovných dní. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako “Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru”).
Na Vami uvedenú e-mailovú adresu alebo telefónne číslo Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky.
3.3 Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.
3.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky.
3.5 Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné:
• Do 13:00 v deň, keď bola objednávka spravená (pred 13:00 v pracovný deň)
• Do 13:00 nasledujúceho dňa, ak objednávka bola spravená po 13:00 v pracovný deň (a nebola ešte odoslaná)
• Do expedície tovaru, ak expedícia trvá viac ako 24 hodín
• Ak cenu za tovar uvedenú na stránke predávajúci nevie dodržať
• Ak nebola dodržaná dodacia lehota určená predávajúcim pri potvrdení objednávky
Kupujúci môže objednávku zrušiť v Zákazníckej sekcii na web-stránke predávajúceho, telefonicky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú.
3.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí. Predávajúci má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, …). Zároveň má predávajúci právo zrušiť objednávku, ak má podozrenie (a/alebo sa potvrdí toto podozrenie), že sa jedná falošnú/podvodnú objednávku za účelom blokovania skladových zásob, spôsobenia škody odoslaním tovaru kuriérom/poštou bez úmyslu tovar prevziať, alebo ak ide o platbu na kradnuté údaje/kartu/PayPal.
3.7 Predávajúci si rovnako vyhradzuje právo zrušiť objednávku, pokiaľ bude cena za tovar chybne uvedená, či už zavinením pracovníka alebo počítačom. Taká cena je napríklad výrazne nižšia cena za tovar, ako je bežne obvyklá v iných konkurenčných obchodoch/eshopoch a nebola potvrdená telefonicky/emailom/osobne od personálu ako korektná cena, cena výrazne vyššia (tzv. placeholder price) alebo tovar bez uvedenia ceny s možnosťou kúpy.
3.8 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje , že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 3 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
4. Platobné a dodacie podmienky
4.1 Platiť za tovar môže kupujúci na základe proforma (zálohovej) faktúry alebo údajov poskytnutych po odoslaní objednávky na webe predávajúceho a v emaily, ktorý sa kupujúcemu odošle zo systému na email zadaný v objednávke. Na základe odoslanej objednávky môže kupujúci zaplatiť:
a) prevodným príkazom zo svojho účtu na bankový účet predávajúceho (bez poplatku),
Slovenská republika (EUR): IBAN: SK95 8330 0000 0024 0125 4529 | Swift/BIC: FIOZSKBAXXX | Fio Banka a.s., pobočka zahraničnej banky
Česká republika (CZK): 2401254529/2010 | IBAN: CZ84 2010 0000 0024 0125 4529 | Swift/BIC: FIOBCZPPXXX | Fio Banka a.s.
b) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho (poplatky podľa cenníkov bánk hradí kupujúci),
c) platbou cez platobný portál PayPal.com (4,9% poplatok, min. €0,75),
Email: paypal@geekstore.sk | https://PayPal.Me/GeekDragon | Automaticky budete presmerovaný na stránku PayPalu počas vytvárania objednávky
d) platbou pri preberaní zásielky od prepravnej spoločnosti (tzv. Dobierka – €1 poplatok),
e) v hotovosti na odbernom mieste predávajúceho (bez poplatku)
4.2 Platba je možná v mene EUR alebo CZK (okrem platby na odbernom mieste, kde prijímame iba platbu v EUR).
4.3 Tovar štandardne dodávame len v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky. Tovar do ostatných štátov EU môže odošlať predávajúci len po dohode s kupujúcim a so súhlasom predajcu. Cena za dopravu mimo územia SR/ČR bude kupujúcemu oznámená e-mailom ešte pred odoslaním objednaného tovaru.
4.4 Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom a/alebo emailom. V prípade osobného odberu/nákupu bude kupujúcemu vystavený pokladničný doklad, pokiaľ nebude vopred vystavená faktúra. Faktúru je taktiež možné stiahnúť z webovej stránky predajcu v prehľade objednávok pod správou účtu.
4.5 Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je vo väčšine prípadov do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba dodania je 14 pracovných dní alebo viac v prípade, že je zákazník o tom informovaný vopred (napríklad predobjednávky, tovar s označenou dostupnosťou viac ako 2 týždne alebo “Na objednávku”/”Na dotaz” a podobne). Po dohode s kupujúcim sa môže termín dodania predlžiť. O predlženej dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky telefonicky/emailom. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predlžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s bodom 3.5 týchto Obchodných podmienok.
4.6 O odoslaní/expedovaní tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom alebo SMS.
4.7 Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru v rámci:
- Slovenskej republiky spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možností v objednávke:
- kuriérskou službou ReMax
- Slovenskou poštou (1 trieda)
- cez Zásielkovňu (zasielkovna.sk/zasilkovna.cz)
- osobný odber po dohode
- doručenie po Bratislave priamo GeekStorom
- Českej republiky spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možnosti v objednávke:
- Cez Zásielkovňu (zasielkovna.sk/zasilkovna.cz)
4.8 Cena za dopravu tovaru na určené miesto v rámci Slovenskej republiky je nasledovná:
a) dodanie kuriérskou službou ReMax pri objednávke tovaru do 200 € je 4,99 € (do 10kg)
b) dodanie Slovenskou poštou pri objednávke tovaru do 200 € je 3.49 € (do 5kg)
c) dodanie cez Zásielkovňu.sk pri objednávke tovaru do 200 € je 2.49 € (do 5kg) a 4,99 € (do 10kg)
d) osobné prevzatie na odbernom mieste (osobný odber) je zadarmo
e) doručenie priamo od GeekStore po Bratislave je zadarmo
f) ku všetkým druhom dopravy sa v prípade platby na dobierku prirátava ďalšie 1 €
g) pri objednávke nad 200 € je doprava zadarmo (Pri výbere možnosti “Doprava zadarmo” sa odosiela zásielka cez kuriéra ReMax. V prípade preferencie jednej z hore uvedených možností dopravy má kupujúci možnosť túto voľbu napísať do poznámky k objednávke a v rámci možností ju predávajúci bude akceptovať, pokiaľ nebude požadovaná doprava výrazne drahšia oproti bežnej doprave cez kuriéra ReMax)
h) v prípade, že zásielka bude nadrozmerná (rozmery V+Š+H dokopy nad 120 cm) alebo ťažká (nad 5 kg v prípade Pošty, nad 10kg Zásielkovne, a nad 10 kg v prípade Kuriéra ReMax) má predávajúci právo primerane rozmeru zásielky zmeniť cenu dopravy (po informovaní a vyjadrení súhlasu Kupujúcim)
Cena za dopravu tovaru na určené miesto v rámci Českej republiky je nasledovná:
a) dodanie cez Zásielkovňu.sk/Zásilkovnu.cz pri objednávke tovaru do 300 € je 99 kč (cca €3,66 do 5kg) a 149 kč (cca €5,52 do 10kg)
b) ku všetkým druhom dopravy sa v prípade platby na dobierku prirátava ďalšie 1 €
c) pri objednávke nad 300 € je doprava zadarmo (Pri výbere možnosti “Doprava zadarmo” sa odosiela zásielka cez Zásielkovňu/Zásilkovnu.
d) v prípade, že zásielka bude nadrozmerná (rozmery V+Š+H dokopy nad 120 cm) alebo ťažká (nad 10kg Zásielkovne) má predávajúci právo primerane rozmeru zásielky zmeniť cenu dopravy (po informovaní a vyjadrení súhlasu Kupujúcim)
4.9 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
4.10 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky a v prípade poškodenia zásielku neprebrať od doručovateľa. Kupujúci aj predávajúci sa takto vyhnú zbytočným nákladom na prípadnú reklamáciu tovaru.
4.11 Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
4.12 V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že predávajúci bude mať nedostatok tovaru skladom a tak objednaný tovar môže kupujúcemu dodať postupne v niekoľkých balíkoch, pričom poštovné a balné platí kupujúci ako za jeden balík.
4.13 V prípade neprebratia zásielky zákazníkom si vyhradzujeme právo požadovať od zákazníka zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške dopravy vybranej zákazníkom + akékoľvek priame náklady s tým spojené (napríklad navýšenie ceny doručenia o cestu späť). Neprebratá zásielka bude zákazníkovi po dohode zrušená alebo znova odoslaná po zaplatení vopred prevodom na náš účet. Pokiaľ zákazník pokutu nezaplatí najneskôr do 14 dní od posledného tretieho upozornenia na zaplatenie pokút na náš účet, bude voči nemu následne súdne a exekučne vymáhaná škoda, ktorú spôsobil (pokuta, súdne a exekúčne poplatky). V prípade zrušenia neprebranej objednávky je zákazník povinný uhradiť zmluvnú pokutu tiež do 14 dní od zrušenia objednávky, inak bude voči nemu tiež súdne a exekučne vymáhaná škoda, ktorú obchodu spôsobil. (K uplatňovaniu zmluvnej pokuty pristupujeme len vo výnimočných prípadoch; vo všeobecnosti uprednostňujeme dohodu s kupujúcim)
5. Odstúpenie od zmluvy. Vrátenie tovaru
5.1 Kupujúci je v súlade so zákonom 102/2014 § 7 ods. 1, oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od vybavenej objednávky (podľa zákona “od kúpnej zmluvy”, ak už kupujúci prevzal tovar) do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
5.2 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).
5.3 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
5.4 Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. uvedené v odsekoch 5.5 a 5.6 a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
5.5 Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 5.4 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
5.6 Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i).
5.7 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
c) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
d) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré kupujúci výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
e) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal rozbalil,
f) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
g) poskytovanie elektronického obsahu/licencie inak ako na bežnom fyzickom nosiči (napríklad Software licencia, Steam CD kľúč, Origin CD kľúč, CD kľúč vytlačený na papieri atď.), ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
6. Reklamácie a záručné podmienky
6.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
6.2 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil.
6.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním, mechanické poškodenia výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo zodpovednosti sú taktiež vyňaté chyby alebo poškodenia výrobku, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
6.4 Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu!
6.5 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry, prípadne dodacieho či záručného listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis chyby.
6.6 V prípade reklamácie predávajúci nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú stratou dát, ktoré boli uložené v zariadení. Kupujúci si je povinný pred reklamáciou dáta sám zálohovať.
6.7 Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..
6.8 POSTUP KUPUJÚCEHO PRI REKLAMÁCII:
6.8.1 Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok doporučene na adresu predávajúceho uvedenú v bode 1 spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom chyby výrobku (v prípade potreby postačí vyplnený reklamačný protokol s číslom faktúry – pre urýchlenie reklamácií ale odporúčame prikladať aj kópiu faktúry).
6.8.2 V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému stredisku, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.
Adresa na zasielanie reklamácií:
Geek s.r.o.
Údernícka 1686/20
851 01 Bratislava – Petržalka
6.9 V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou, dopravné náklady spojene s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady. Použitie iného spôsobu dopravy je na zvážení predávajúceho. Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť kupujúceho, hradí kupujúci.
6.10 Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
7. Ochrana osobných údajov
7.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a emailovú adresu.
7.2. Kupujúci resp. dotknutá osoba (ďalej ako „kupujúci“ alebo „dotknutá osoba“) poskytuje osobné údaje predávajúcemu dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia predávajúci nemôže riadne plniť zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude možné s kupujúcim ani uzavrieť. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné vzťahy, identifikácia kupujúceho, potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty, doručenie tovaru, registrácia na internetovom obchode www.GeekStore.sk, realizovanie marketingových aktivít, informácii o novinkách, akciových ponukách a zaslanie dotazníka spokojnosti od spoločnosti www.Heureka.sk.
7.3 Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb na marketingové účely na základe ich žiadosti resp. súhlasu dotknutej osoby v súlade s § 11 ods. 1 zák. č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov. Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov na tento účel pri objednaní tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.GeekStore.sk, pri registrácii na internetovom obchode www.GeekStore.sk alebo iným vhodným spôsobom. Dotknutá osoba vyjadruje svoj súhlas zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky alebo pri registrácii na internetovom obchode www.GeekStore.sk, aby predávajúci spracoval a uschovával jej osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mailová adresa pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o novinkách a akciových ponukách a spracovával ich vo svojom informačnom systéme “Marketing“. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú.
7.4. Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu čestne prehlasuje, že dáva súhlas v zmysle ust. §11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), aby predávajúci spracúval a uschovával jeho osobné údaje v rozsahu podľa bodu 7.1. a to na účely uvedené v bode 7.2. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho v súlade s ust. § 17 ods. 1 ZnOOÚ. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
7.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, ihneď po prihlásení.
7.6. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účely uvedené v bode 7.2. týchto všeobecných obchodných podmienok.
7.7 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené.
7.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 2 písm. i) ZnOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
7.9. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
1/ potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
2/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom
systéme v rozsahu:
a) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
b) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
c) účel spracúvania osobných údajov,
d) zoznam osobných údajov alebo rozsah osobných údajov podľa § 10 ods. 4 prvej vety ZnOOÚ a
e) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä:
– poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi kupujúcemu aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ho o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
– okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
– tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
– okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
– tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
– okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
– formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
– tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
7.10. Pri vydaní rozhodnutia je kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií:
1/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
2/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
3/ opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
4/ likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
5/ likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
6/ blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe súhlasu kupujúceho.
7.11. Právo kupujúceho podľa bodu 7.10. bodu 3 a 4 možno obmedziť, len ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
7.12. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči
1/ spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu, a žiadať ich likvidáciu,
2/ využívaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
3/ poskytovaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu.
7.13. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
7.14. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre kupujúceho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa bodu 7.21. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
7.15. Ako kupujúci uplatní svoje právo
1/ písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania,
2/ osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis kupujúceho; kópiu zápisnice je predávajúci povinný odovzdať kupujúcemu,
3/ u sprostredkovateľa podľa bodu 1 alebo 2 tohto odseku, je tento povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať predávajúcemu bez zbytočného odkladu.
7.16. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
7.17. Ak Kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
7.18. Ak kupujúci už nežije, jeho práva, ktoré mal podľa tohto zákona, môže uplatniť blízka osoba.
7.19. Žiadosť kupujúceho podľa bodu 7.9., 7.10. 1/, 3/ až 6, a bodu 7.12. až 7.14. vybaví predávajúci bezplatne.)
7.20. Žiadosť kupujúceho podľa bodu 7.10. 2/ vybaví predávajúci bezplatne okrem úhrady vo výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne vynaložených vecných nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak.
7.21. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa odsekov 7.19. a 7.20. najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti
7.22. Obmedzenie práv kupujúceho podľa bodu 23.11. predávajúci bez zbytočného odkladu písomne oznámi kupujúcemu a Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
7.23. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ spracúva osobné údaje kupujúceho na účely uvedené v bode 7.2. týchto podmienok prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:
Slovenská pošta, a.s.
Sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica
IČO: 36 631 124
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, vložka číslo: 803/S
Zásielkovňa s. r. o.,
Sídlo: Muchovo námestie 3624/8, 851 01 Bratislava,
IČO: 48 136 999,
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 105158/B
ReMax Courier Service, spol. s r.o.,
Sídlo: Albína Brunovského 6, 841 05 Bratislava
IČO : 35 825 456,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I., vložka číslo: 25438/B
Heureka Shopping s.r.o
Sídlo: Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8 – Karlín, Česká Republika
IČO: 02 387 727
zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu v Prahe, Česká Republika, vložka číslo: C 218977
M-KHL s.r.o
Sídlo: Výhon 40, 900 25 Chorvátsky Grob
IČO: 36 826 570
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 47687/B
8. Záverečné ustanovenia
8.1 Dozor nad poskytovaním služieb vykonáva:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava 27
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
8.2 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.3 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
8.4 Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky, resp. odoslaním objednávky, kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.